Verkkokaupan käyttöohje
Picnic-verkkokauppa on tarkoitettu yrityksille. Verkkokaupasta tilatut tuotteet voi noutaa valitusta Picnic-ravintolasta. Pääkaupunkiseudulla tilaukseen on myös mahdollista liittää kuljetuspalvelu, jolloin tilaus tulee tehdä edellisenä arkipäivänä.
Mikäli yrityksellänne ei ole vielä laskutussopimusta kanssamme, voitte tehdä hakemuksen tämän linkin kautta. Laskutussopimuksen hyväksymiseen menee noin kolme työpäivää. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti.
Mikäli yrityksellänne on jo olemassa Picnicin laskutustili, syöttäkää ensimmäisen tilauksenne yhteydessä yrityksenne y-tunnus ja asiakasnumero. Valitsemanne Picnic-ravintola ja maksutapa (lasku) täydentyvät automaattisesti.
Tilauksen yhteydessä voitte luoda käyttäjätunnuksen, jolla pääsette kirjautumaan verkkokauppaan tulevia ostoksia varten ja seurata tilaushistoriaa.
Tilausohje
Yrityksellä on jo laskutustili mutta ei tunnuksia verkkokauppaan
- Lisää tuote ostoskoriin klikkaamalla ”Lisää tilaukseen” -painiketta.
- Voit lisätä useamman kappaleen tuotetta klikkaamalla painiketta useamman kerran tai syöttämällä viereiseen kenttään määrän ja klikkaamalla sen jälkeen painiketta.
- Siirry ostoskoriin klikkaamalla sivun oikeassa yläkulmassa olevaa ostoskorikuvaketta.
- Tarkista ostoskorisivulla tuotteiden kappalemäärät.
- Voit muuttaa määriä syöttämällä ”Määrä”-kenttään uuden arvon. Klikkaa muutosten jälkeen ”Päivitä ostoskori” -painiketta.
- Voit poistaa tuotteita ostoskorista klikkaamalla ”Määrä”-kentän vieressä olevaa roskakorikuvaketta.
- Jos käytössäsi on alennukseen oikeuttava koodi, syötä se ”Kupongin koodi” -kenttään ja klikkaa ”Käytä kuponki” -painiketta.
- Siirry tilauksen seuraavaan vaiheeseen klikkaamalla ”Jatka tilaamista”.
- Klikkaa ”Vanhat laskutusasiakkaat” -otsikon alla olevaa ”klikkaa tästä” -linkkiä.

- Syötä lomakkeen kenttiin yrityksesi nimi ja y-tunnus sekä laskutusasiakkaan asiakasnumero. Klikkaa tämän jälkeen ”Jatka tilausta” -painiketta.
- Valitse tilauksen toimitustapa.
- Jos valitset noudon, valitse Picnic-ravintola, josta haluat noutaa tilauksesi.
- Jos postinumerosi on kuljetuspalvelualueen piirissä, voit valita tilauksellesi kuljetuksen. Tällöin Picnic-ravintolaa ei tarvitse valita, vaan tilaus toimitetaan aina Topeliuksenkadun Picnicistä.
- Valitse tilauksen toimitusaika.
- Jos olet valinnut kuljetuksen, tilaus toimitetaan noin 30 minuutin aikaikkunassa valittuun toimitusaikaan nähden.
- Hyväksy kaupan ehtojen valintaruudut ja klikkaa ”Maksa tilaus” -painiketta. Etene näytöllä annettujen ohjeiden mukaan.
- Kun maksutapahtuma on mennyt läpi, sinut ohjataan takaisin verkkokauppaan ja näet tilauksen kuitin. Tilausvahvistus lähetetään myös antamaasi sähköpostiosoitteeseen.
Yrityksellä ei ole laskutustiliä eikä tunnuksia verkkokauppaan
- Lisää tuote ostoskoriin klikkaamalla ”Lisää tilaukseen” -painiketta.
- Voit lisätä useamman kappaleen tuotetta klikkaamalla painiketta useamman kerran tai syöttämällä viereiseen kenttään määrän ja klikkaamalla sen jälkeen painiketta.
- Siirry ostoskoriin klikkaamalla sivun oikeassa yläkulmassa olevaa ostoskorikuvaketta.
- Tarkista ostoskorisivulla tuotteiden kappalemäärät.
- Voit muuttaa määriä syöttämällä ”Määrä”-kenttään uuden arvon. Klikkaa muutosten jälkeen ”Päivitä ostoskori” -painiketta.
- Voit poistaa tuotteita ostoskorista klikkaamalla ”Määrä”-kentän vieressä olevaa roskakorikuvaketta.
- Jos käytössäsi on alennukseen oikeuttava koodi, syötä se ”Kupongin koodi” -kenttään ja klikkaa ”Käytä kuponki” -painiketta.
- Siirry tilauksen seuraavaan vaiheeseen klikkaamalla ”Jatka tilaamista”.
- Klikkaa ”Jatka kirjautumatta” -painiketta.

- Syötä lomakkeen kenttiin laskutustiedot. Klikkaa tämän jälkeen ”Jatka tilausta” -painiketta.
- Valitse tilauksen toimitustapa.
- Jos valitset noudon, valitse Picnic-ravintola, josta haluat noutaa tilauksesi.
- Jos postinumerosi on kuljetuspalvelualueen piirissä, voit valita tilauksellesi kuljetuksen. Tällöin Picnic-ravintolaa ei tarvitse valita, vaan tilaus toimitetaan aina Topeliuksenkadun Picnicistä.
- Valitse tilauksen toimitusaika.
- Jos olet valinnut kuljetuksen, tilaus toimitetaan noin 30 minuutin aikaikkunassa valittuun toimitusaikaan nähden.
- Jos haluat luoda verkkokauppaan käyttäjätunnuksen, täytä lomakkeelle haluamasi käyttäjätunnus ja salasana.
- Jos haluat maksaa jatkossa laskulla, klikkaa ”Haen valitsemaani Picnic-ravintolaan laskutusmyyntiasiakkaaksi” -valintaruutua ja täytä avautuvaan lomakkeeseen yrityksen verkkolaskuosoite, OVT-tunnus, haluamasi käyttäjätunnus ja salasana.
- Hyväksy kaupan ehtojen valintaruudut ja klikkaa ”Maksa tilaus” -painiketta. Etene näytöllä annettujen ohjeiden mukaan.
- Kun maksutapahtuma on mennyt läpi, sinut ohjataan takaisin verkkokauppaan ja näet tilauksen kuitin. Tilausvahvistus lähetetään myös antamaasi sähköpostiosoitteeseen.
Yrityksellä ei ole laskutustiliä mutta on jo tunnukset verkkokauppaan
- Lisää tuote ostoskoriin klikkaamalla ”Lisää tilaukseen” -painiketta.
- Voit lisätä useamman kappaleen tuotetta klikkaamalla painiketta useamman kerran tai syöttämällä viereiseen kenttään määrän ja klikkaamalla sen jälkeen painiketta.
- Siirry ostoskoriin klikkaamalla sivun oikeassa yläkulmassa olevaa ostoskorikuvaketta.
- Tarkista ostoskorisivulla tuotteiden kappalemäärät.
- Voit muuttaa määriä syöttämällä ”Määrä”-kenttään uuden arvon. Klikkaa muutosten jälkeen ”Päivitä ostoskori” -painiketta.
- Voit poistaa tuotteita ostoskorista klikkaamalla ”Määrä”-kentän vieressä olevaa roskakorikuvaketta.
- Jos käytössäsi on alennukseen oikeuttava koodi, syötä se ”Kupongin koodi” -kenttään ja klikkaa ”Käytä kuponki” -painiketta.
- Siirry tilauksen seuraavaan vaiheeseen klikkaamalla ”Jatka tilaamista”.
- Syötä kirjautumislomakkeen kenttiin verkkokaupan käyttäjätunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi sekä salasanasi ja klikkaa ”Kirjaudu sisään” -painiketta.
- Voit tallentaa kirjautumistietosi selaimeen klikkaamalla ”Muista minut” -valintaruutua. Tällöin verkkokauppa muistaa kirjautumisesi seuraavan kerran, kun olet tekemässä tilausta.
- Tarkista, että laskutustiedot ovat oikein. Klikkaa tämän jälkeen ”Jatka tilausta” -painiketta.
- Valitse tilauksen toimitustapa.
- Jos valitset noudon, valitse Picnic-ravintola, josta haluat noutaa tilauksesi.
- Jos postinumerosi on kuljetuspalvelualueen piirissä, voit valita tilauksellesi kuljetuksen. Tällöin Picnic-ravintolaa ei tarvitse valita, vaan tilaus toimitetaan aina Topeliuksenkadun Picnicistä.
- Valitse tilauksen toimitusaika.
- Jos olet valinnut kuljetuksen, tilaus toimitetaan noin 30 minuutin aikaikkunassa valittuun toimitusaikaan nähden.
- Hyväksy kaupan ehtojen valintaruudut ja klikkaa ”Maksa tilaus” -painiketta. Etene näytöllä annettujen ohjeiden mukaan.
- Kun maksutapahtuma on mennyt läpi, sinut ohjataan takaisin verkkokauppaan ja näet tilauksen kuitin. Tilausvahvistus lähetetään myös antamaasi sähköpostiosoitteeseen.
Yrityksellä on jo laskutustili ja tunnukset verkkokauppaan
- Lisää tuote ostoskoriin klikkaamalla ”Lisää tilaukseen” -painiketta.
- Voit lisätä useamman kappaleen tuotetta klikkaamalla painiketta useamman kerran tai syöttämällä viereiseen kenttään määrän ja klikkaamalla sen jälkeen painiketta.
- Siirry ostoskoriin klikkaamalla sivun oikeassa yläkulmassa olevaa ostoskorikuvaketta.
- Tarkista ostoskorisivulla tuotteiden kappalemäärät.
- Voit muuttaa määriä syöttämällä ”Määrä”-kenttään uuden arvon. Klikkaa muutosten jälkeen ”Päivitä ostoskori” -painiketta.
- Voit poistaa tuotteita ostoskorista klikkaamalla ”Määrä”-kentän vieressä olevaa roskakorikuvaketta.
- Jos käytössäsi on alennukseen oikeuttava koodi, syötä se ”Kupongin koodi” -kenttään ja klikkaa ”Käytä kuponki” -painiketta.
- Siirry tilauksen seuraavaan vaiheeseen klikkaamalla ”Jatka tilaamista”.
- Syötä kirjautumislomakkeen kenttiin verkkokaupan käyttäjätunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi sekä salasanasi ja klikkaa ”Kirjaudu sisään” -painiketta.
- Voit tallentaa kirjautumistietosi selaimeen klikkaamalla ”Muista minut” -valintaruutua. Tällöin verkkokauppa muistaa kirjautumisesi seuraavan kerran, kun olet tekemässä tilausta.
- Tarkista, että laskutustiedot ovat oikein. Klikkaa tämän jälkeen ”Jatka tilausta” -painiketta.
- Valitse tilauksen toimitustapa.
- Jos valitset noudon, valitse Picnic-ravintola, josta haluat noutaa tilauksesi.
- Jos postinumerosi on kuljetuspalvelualueen piirissä, voit valita tilauksellesi kuljetuksen. Tällöin Picnic-ravintolaa ei tarvitse valita, vaan tilaus toimitetaan aina Topeliuksenkadun Picnicistä.
- Valitse tilauksen toimitusaika.
- Jos olet valinnut kuljetuksen, tilaus toimitetaan noin 30 minuutin aikaikkunassa valittuun toimitusaikaan nähden.
- Hyväksy kaupan ehtojen valintaruudut ja klikkaa ”Maksa tilaus” -painiketta. Etene näytöllä annettujen ohjeiden mukaan.
- Kun maksutapahtuma on mennyt läpi, sinut ohjataan takaisin verkkokauppaan ja näet tilauksen kuitin. Tilausvahvistus lähetetään myös antamaasi sähköpostiosoitteeseen.
Toimitusehdot
Toimitusehdot
Picnicin noutopalvelu toimii arkipäivisin klo 8.00 – 16.00. Tilaus tulee tehdä viimeistään 24 tuntia ennen toivottua noutoajankohtaa. Mikäli haluaisit tilauksen samalle päivälle, soitathan ensin Picniciin varmistaaksesi tilauksen onnistumisen (Katso lähin Picnic). Huomioithan, että maanantain tilaukset tulee jättää perjantaita.
Picnicin kuljetuspalvelu toimittaa tilaukset pääkaupunkiseudulla arkisin klo 8.00 – 17.00. Kuljetuspalvelulla toimitettavat tilaukset tulee jättää 24 tuntia ennen toivottua toimitusaikaa (sisältäen toimitusajan). Tilaukset toimitetaan noin 30 minuutin aikaikkunassa pyydettyyn toimitusaikaan nähden. Kuljetusmaksu alkaen 12,00 € toimitusalueesta riippuen (sis. alv:n 14%).
Kuljetuspalvelun toimitusalueet
Alue 1 / Helsinki kantakaupunki alk. 12,00 €
Postinumerot: 00100, 00101, 00120, 00130, 00140, 00150, 00160, 00170, 00180, 00200, 00210, 00220, 00240, 00250, 00260, 00270, 00500, 00510, 00520, 00530, 00540, 00550 ja 00580
Alue 2 / Muu Helsinki, Espoo, Kauniainen ja Vantaa alk. 20,00 €
Kaikkiin hintoihin lisätään ALV. 14%.
Maksutavat
Voitte maksaa Picnic-verkkokaupan tilauksen verkkomaksulla tai luottokortilla (Visa, Visa Electron, MasterCard).
Voitte maksaa tilauksenne myös laskulla, mikäli teillä on laskutussopimus kanssamme. Voitte tehdä hakemuksen tästä.
Tilauksen muuttaminen tai peruuttaminen
Jos teillä on tarvetta muuttaa tai peruuttaa tilauksenne, ottakaa yhteyttä suoraan kyseiseen ravintolaan.
Tilaushistoria
Voitte tarkastella aikaisempia kirjautumalla sisään verkkokauppaan ja klikkaamalla sen jälkeen ”Oma tili” -sivulla ”Tilaukset” -linkkiä.
Jos teillä on kysyttävää tilauksista, tilausmuutoksista tai muuta palautetta, voit olla suoraan yhteydessä suoraan kyseiseen ravintolaan.